جلسه آخرین دفاع پنج فعال ترک در دادسرای انقلاب و عمومی تبریز برگزار شد

جلسه آخرین دفاع پنج فعال «ترک آذربایجانی» به نامهای نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف، در دادسرای انقلاب تبریز برگزار گردید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ جلسه بازپرسی و آخرین دفاع پنج فعال «ترک آذربایجانی»، به نامهای نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف، روز شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰، در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد.

پیشتر یوسف سلحشور و نادر صادقیان در تاریخ ۳ مردادماه ۱۴۰۰، محمد مردی در تاریخ ۴ مردادماه همان سال، امیر ستاری رئوف و وحید ابهری در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و نهایتا در اواسط مردادماه با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بودند.

این جلسه که در شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد، شهروندان به ارائه آخرین دفاعیات خود پرداخته‌اند. نادر صادقیان، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف به «دعوت مردم به اغتشاش از طریق سامانه مخابراتی»، یوسف سلحشور به «دعوت مردم به اغتشاش از طریق سامانه مخابراتی» و «اخلال در نظم عمومی» و محمد مردی به «اخلال در نظم عمومی» متهم شده‌اند.

این شهروندان روز شنبه ۲ مردادماه سال ۱۴۰۰، با شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان که از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده بود، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان شماری از آنان بازداشت شدند.

از میان این شهروندان یوسف سلحشور، محمد مردی، امیر ستاری رئوف و وحید ابهری پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و یا محکومیت داشته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل