نه پناهجوی ایرانی توسط اداره مهاجرت ترکیه به سوریه دیپورت شدند

اداره مهاجرت ترکیه، طی هفته های اخیر نه پناهجوی ایرانی را به سوریه دیپورت کرده است، این افراد در تلاش بوده‌اند خود را به مرزهای اروپا برساندند، در یکی از جنگل‌های استانبول توسط نیروهای پلیس ترکیه بازداشت و سپس به کشور سوریه دیپورت شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ اداره مهاجرت ترکیه روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰٠، گروهی از پناهجویانی را که قصد عبور از مناطق مرزی را داشتند دستگیر کرده است در میان این بازداشتیها نه نفر اهل پاوه هستند.

هویت این افراد؛ بهمن شادروان، مسعود حیدری، سعید احمدی، دماوند پاک‌ سرشت، افشار رستمی، هدایت رخزادی، آرمان رشیدی، مبین ولدبیگی و فردین درویش‌ پور، عنوان شده است.

چهار روز پس از بازداشت یعنی روز چهارشنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۰، به همراه ۵۴ شهروند دیگر کُرد که اهل شهرهای اقلیم کُردستان بوده‌اند توسط نیروهای امنیتی ترکیه به کشور سوریه دیپورت شده‌اند.

به گفته این منبع، این نه پناهجو پس از دیپورت به سوریه به شهر «اعزاز» در شمال سوریه منتقل شده‌اند وهم‌اینک در یکی از کمپ‌های نیروهای مخالف سوریه که تحت حمایت ترکیه هستند نگهداری می‌شوند وهیچ‌گونه تماسی با خانواده‌هایشان نداشته‌اند که همین منجر به نگرانی آنها شده است.

خانواده یکی از این پناهجویان امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه، به سفارت سوریه در تهران مراجعه کرده‌است، دیپلمات‌های سوری به آنها گفته‌اند برای اینکه این موضوع را پیگیری کنیم باید خانواده‌ تمامی این نه پناهجو به سفارت بیایند. قرار است که خانواده این پناهجویان هفته آینده با هم به سفارت سوریه مراجعه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل