نصرالله لشنی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زد

نصرالله لشنی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به آنچه که «عدم استقلال قوه قضائیه» نامیده است دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ نصرالله لشنی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰، به دلایل «عدم استقلال قوه قضائیه و همچنین سلطه بازجوها بر زندگی و سرنوشت متهمین و زندانیان سیاسی» دست به اعتصاب غذا زده است.

نصرالله در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازداشت شد و به مدت ۲ ماه در بازداشت به سر برده. آقای لشنی از بابت این پرونده در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر عینا تایید شد.

نصرالله لشنی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۵ به همراه همسرش به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کرده بود که جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

این زندانی سیاسی مهرماه سال گذشته به اتهام غیبت در مرخصی به تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد که حکم صادره پس از اعتراض به ۳۰ ضربه شلاق تقلیل یافت. وی همچنین از بابت اتهامات عبور غیرقانونی از مرز و عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام ۲ پرونده در حال بررسی دارد.

وی در تاریخ ۲ اسفندماه سال۱۳۹۹، جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل و در تاریخ ۱۲ اسفندماه از این بازداشتگاه به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل