دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی سپاه پاسداران کشته شدند

خالد شه بخش و دادشاه شه بخش، دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی سپاه پاسداران کشته شدند. یکی از افراد کشته شده در این تیراندازی زندانی سیاسی سابق بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی؛ دو شهروند بلوچ به نامهای خالد شه بخش و دادشاه شه بخش، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط سپاه پاسداران کشته شدند.

گفته می شود نیروهای سپاه پاسداران در مسیر تردد این دو شهروند کمین زده و اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرده اند که دادشاه در دم جان خود را از دست داده و خالد با داشتن جراحت فرار کرده است.

کمپین بلوچ در اینباره گفته است: خالد پس از سه روز از زخمی شدن و به دلیل وخامت اوضاع جسمانی، در منزل جان خود را از دست داده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: «خالد در مهرماه سال ۸۷ به دلیل ارتباط با حاج ناصر شه بخش که یکی از مخالفان جمهوری اسلامی است، به همراه چند تن دیگر بازداشت شده بود.»

این منبع در ادامه گفت: «دو تن از همراهان خالد به نام های “شیرمحمد و شاپور” که به همراه او بازداشت شده بودند، زیرشکنجه های ماموران وزارت اطلاعات جان خود را از دست دادند.»

این منبع افزود: «خالد شه بخش پس از ۷ سال زندان در زندان مرکزی زاهدان در سال ۹۴ با تودیع قرار وثیقه چند میلیاردی به مرخصی اعزام شد و دوباره به زندان بازنگشت و تحت تعقیب نیروهای نظامی بود که روز سه شنبه ۲۶ شهریور ماه به همراه دادشاه توسط نیروهای سپاه کشته شد.»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل