آزادی دو شهروند با تودیع وثیقه از ارومیه و سنندج

دو شهروند به نامهای حیدر علیزاده و مکائیل منبری، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند با اتمام دوران بازپرسی به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه و زندان آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حیدر علیزاده اهل روستای «قزن آباد» از توابع اشنویه با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه آزاد شده است.

آقای علیزاده، روز یکشنبه هفتم شهریورماه۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی این شهروند از جمله گوشی وی را ضبط و با خود بردند. او جهت مراحل بازجویی به ارومیه منتقل شده بود.

همچنین روز شنبه دهم مهرماه۱۴۰۰، یک شهروند کُرد به نام مکائیل منبری اهل روستای «نییه‌ر”»ساکن سنندج با تودیع قرار وثیقه سنگین«۶۰۰ » میلیون تومانی از زندان این شهر آزاد شد.

مکائیل منبری، روز سه‌شنبه بیست و پنجم خردادماه۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل شخصی این شهروند، برخی از وسایل شخصی وی را ضبط و با خود بردند.

هنوزاز اتهامات وارده به این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست. این شهروندان در طول دوران بازجویی از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل