حسین عثمانی پس تحمل هشت سال حبس از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شد / آزادی یک شهروند بازداشتی با تودیع قرار وثیقه از سنندج

حسین عثمانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه پس از تحمل هشت سال به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.همچنین آرام مرادیان، اهل یکی از روستاهای سنندج با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حسین عثمانی، زندانی سیاسی اهل مهاباد، محبوس در زندان ارومیه روز شنبه دهم مهرماه ۱۴۰۰، پس از تحمل هشت سال حبس به مرخصی کوتا مدت اعزام شد.

آقای عثمانی، ۶۰ ساله، که برای اولین بار به مرخصی اعزام شده است با قرار وثیقه سنگین «یک میلیارد» تومانی، موفق به اعطای مرخصی شده است.

حسین عثمانی دوازدهم اسفندماه سال ۱۳٩٢، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یکسال بازداشت در سلول انفرادی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی «احمد جوادی‌کیا» با دو هم‌پرونده‌ای دیگرش به نام‌های «صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول‌زاده» به اتهام «بمب‌گذاری و همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» به اعدام محکوم شده بود.

حکم اعدام حسین عثمانی در دیوان عالی کشور نقض و سپس از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به سی سال حبس تعزیری و تبعید به زندان مرکزی ارومیه محکوم شده بود.

بامداد روز سه‌شنبه بیست و چهارم تیرماه ٩٩، حکم اعدام صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول‌زاده، دو زندانی سیاسی کُرد با حضور خانواده‌های ١٣ تن از کشته‌شدگان انفجار بمب شهریورماه سال ٨٩ در مهاباد در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد.

همچنین، آرام مرادیان” فرزند عثمان اهل روستای «تنگیسر» از توابع منطقه ژاورود سنندج، روز یکشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۰، با اتمام دوران بازجویی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شد.

این شهروند با تودیع قرار وثیقه «۵۰۰» میلیون تومانی به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شده است.

آرام مرادیان پس از اتمام دوران بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان این شهر منتقل شده بود.

آقای مرادیان، روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی  بازداشت و وی را جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل