اعدام دستکم چهار زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان دستگرد اصفهان

حکم  اعدام چهار زندانی به نامهای حسین امیری، حسین شمسی، یاور دهزاده و علی مختاری، که پیشتر به اتهام جرایم مرتبط با «مواد مخدر» بازداشت شده بودند در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ چهار زندانی به نامهای حسین امیری، اهل اصفهان، حسین شمسی، اهل اصفهان، یاور دهزاده، اهل هشترود و علی مختاری، اهل اصفهان صبح روز سه‌شنبه بیستم مهرماه ۱۴۰۰، در زندان دستگر اصفهان اعدام شدند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: «بهمن خاکپور مدت ۴ سال بود که با اتهام حمل مواد مخدر در زندان به‌سر میبرد. او دارای یک فرزند ۹ ساله بود.»

به گفته سازمان حقوق بشر ایران، تعداد اعدام‌های این روز در زندان دستگرد اصفهان ۹ نفر بوده است، اما تا لحظه تنظیم این خبر از سرنوشت پنج زندانی دیگر اطلاعی در دست نیست.

اعدام این چهار زندانی تا لحظه تنظیم این خبر توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۸۹ زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند در ایران اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند.

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران درطی گزارشی، نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش چشمگیر آمار اعدام‌های مربوط به مواد مخدر ابراز کرده و نسبت به ادامه این روند هشدار داده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل