تنها در یک روز ۱۰۰۰ پناهجو از طریق کانال مانش وارد خاک بریتانیا شدند

شمار افرادی که تنها در یک روز با قایق از کانال مانش عبور کرده و وارد خاک بریتانیا شده‌اند، ۱۰۰۰ نفر اعلام شده که رکوردی جدید برای عبور پناهجویان از این کانال در یک روز است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ به نقل از رسانه‌های بریتانیا، پنج قایق نجات و چهار کشتی متعلق به نیروهای مرزی، افرادی را که به این طریق وارد بریتانیا شدند، به سمت شهر بندری دوور در جنوب شرق انگلستان اسکورت کردند.

مقام‌های بریتانیا می‌گویند که می‌خواهند عبور غیرقانونی از این کانال را متوقف کنند. به گفته آن‌ها عبور از این راه خطرناک و غیرضروری است.

یکی از سخنگویان وزارت کشور بریتانیا گفته شمار پناهجویانی که روز گذشته از این کانال عبور کردند، “غیرقابل قبول” است. آخرین رکورد تعداد عبور پناهجویان از این کانال حدود هفت روز پیش بود که ۸۵۳ نفر ثبت شده است.

یک منبع دولت بریتانیا، فرانسه را متهم کرده که کنترل اوضاع را از دست داده است.

چند ماه پیش اعلام شد که دولت فرانسه به عنوان بخشی از توافق با بریتانیا در جلوگیری از عبور پناهجویان غیرقانونی از کانال مانش، تعداد ماموران پلیس گشت‌زنی در سواحل خود را به دو برابر افزایش خواهد داد. این برنامه همزمان با افزایش بی‌سابقه عبور غیرقانونی از کانال مانش اعلام شد.

در آن زمان وزیران کشور فرانسه و بریتانیا با اعلام این توافق گفتند که بریتانیا ۵۴ میلیون پوند را به عنوان کمک به هزینه افزایش گشتی‌های پلیس به فرانسه پرداخت خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل