پرونده سازی جدید و محاکمه زندانی سیاسی «فرهاد سلمانپور ظهیر» در دادگاه انقلاب تهران

زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر از شاهدان قتل شاهین ناصری با پرونده سازی جدید و محاکمه در دادگاه انقلاب مواجه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ زندانی سیاسی فرهاد سلمان پورظهیر محبوس در زندان تهران بزرگ روزیکشنبه ۲۳ آبانماه۱۴۰۰، به دادگاه انقلاب منتقل و در ارتباط با یک پرونده سازی جدید مورد محاکمه قرار گرفت.

زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر در دادگاه انقلاب به اتهامات واهی همچون «اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با رسانه‌های خارجی» و «تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب» مهتم شده و در همین رابطه مورد محاکمه قرار گرفته است.

زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر در زندان تهران بزرگ، شاهد قتل شاهین ناصری بوده و در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اقدام به افشاگری درباره قتل دوستش در زندان کرده بود.

فرهاد سلمانپور ظهیر روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و روز دوشنبه ۱۵ مهرماه از بند انفرادی به بند ۴ زندان اوین انتقال یافت.

پیش‌تر گفته شده‌بود که وی به اتهام فراری دادن سعید ملکپور بازداشت شده، مطلبی که آقای ملکپور آن‌را تکذیب کرده و گفته‌بود: «هیچ کس از خروجم از ایران خبر نداشت.»

پیش‌از این نیز خانواده آقای سلمانپور برای پیگیری پرونده به زندان اوین مراجعه کرده‌بودند و در پاسخ به آن‌ها گفته شد که پرونده او به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین ارجاع شده‌است.

پیش‌تر به آقای سلمانپور اتهامات “توهین به رهبری” و “فراری دادن سعید ملکپور” تفهیم شده‌بود و در جلسات بازپرسی اتهام “ارتباط با روح‌الله زم موسس آمدنیوز” و “اجتماع و تبانی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به پرونده او اضافه‌شده‌است.

فرهاد سلمانپور ظهیر پیش از این نیز چندین بار با اتهاماتی از قبیل “اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی”، “تبلیغ علیه نظام”، “تشویش اذهان عمومی” و “توهین به مقدسات” بازداشت، دادگاهی و زندانی شده‌بود.
نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل