دیوان عالی کشور حکم اعدام حسین خیری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین را لغو کرد

حسین خیری زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که پیشتر به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده بود توسط دیوان عالی کشور لغو شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حسین خیری ۳۲ ساله ساکن کرمانشاه زندانی محبوس در زندان اوین، که پیشتر به اتهام «محاربه» از طریق تخریب اموال مردم به قصد مقابله با نظام به اعدام محکوم شده بود توسط دیوان عالی کشور لغو شد.

بابک پاک‌نیا وکیل دادگستری با انتشار مطلبی در توییتر از پذیرش فرجام‌خواهی و نقض حکم اعدام حسین خیری توسط دیوان عالی کشور خبر داد.

وی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «محاربه از طریق تخریب اموال مردم به قصد مقابله با نظام» به اعدام محکوم شده بود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، همچنین هفت تن از شهروندانی که هم‌پرونده‌ای آقای خیری بوده‌اند، با اسامی؛ مجید کهراری، فردین عسگری، نیما حیدری، میلاد کرمی  و محمود کرمی» و دو متهم دیگر این پرونده را به اتهام‌هایی از قبیل؛ “محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، در مجموع به ۳۴ سال و شش ماه حبس محکوم کرده است.

آقای خیری، ۳۲ ساله و ساکن کرمانشاه به همراه هفت هم‌پرونده‌ای دیگر خود، اوایل سال ۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در تهران بازداشت شده و در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل