تقی رحمانی همسر نرگس محمدی می گوید: اجرای حکم حبس و شلاق به وی ابلاغ شده است

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، می ‌گوید: « اجرای حکم حبس و شلاق نرگس به وی ابلاغ شده است.» او روز گذشته در پی مراسم سالگرد ابراهیم کتابدار در کرج بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰، تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی از ابلاغ اجرای حکم حبس و شلاق این فعال مدنی خبر داد.

نرگس محمدی فعال مدنی، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن، اعتراضات آبان ۹۸، روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده بود.

خانم محمدی که اوایل آبان‌ماه جهت اجرای حکم ۳۰ ماه حبس و ۸۰ ضربه شلاق به دادسرای اوین احضار شده بود.

بازداشت خانم محمدی در جریان مراسم یادبود جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ بر سر مزار ابراهیم کتابدار واقع در کرج، صورت گرفته است. این مراسم که با حضور نرگس محمدی و شمار دیگری از فعالین مدنی و خانواده جانباختگان صورت گرفته، با مداخله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده است.

نرگس محمدی، فعال مدنی و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر خردادماه امسال توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه (بیانیه مبارزه با اعدام)، تحصن در دفتر زندان، تمرد از ریاست و مقامات زندان (برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)، تخریب شیشه‌ها، افترا و ایراد ضرب و جرح» به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل