پرویز سیابی گرجان، فعال مدنی آذربایجانی،  به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد

پرویز سیابی گرجان، فعال مدنی آذربایجانی، که پیشتر در جریان اعتراضات دوم مرداد با مردم تبریز در حمایت از مردم خوزستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ پرویز سیابی گرجان، ۷۵ ساله، فعال مدنی آذربایجانی، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش احکام صادره علیه این شهروند ۷۵ ساله، در جریان اعتراضات مرداد مردم تبریز در حمایت از مردم خوزستان، صورت گرفته است.

حکم صادره که توسط شعبه اول دادگاه‌ انقلاب اردبیل به ریاست قاضی وحید مهدوی راد صادر و ابلاغ شده است، آقای سیابی گرجان از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های مخالف نظام و انجام مصاحبه و انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی مبتنی بر ضدیت با کلیت و اساس نظام به قصد بر هم زدن، به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام ، اداره گروه‌های غیر قانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور، به ۱۰ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام، عضویت در دسته‌جات‌ و گروههای‌ غیر قانونی با هدف‌ برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

آقای سیابی روز یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۴ مردادماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل به زندان این شهر منتقل شد.

این فعال ترک در تاریخ  ۷ شهریورماه امسال با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اردبیل آزاد شد.

روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان که از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده است، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان تبریز دستکم سه شهروند بازداشت شدند. طی آن هفته اولدوز قاسمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری و مجتبی عبدلی‌ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌ بودند. گفته می شود بازداشت برخی از این شهروندان نیز در ارتباط با تجمع اعتراضی روز شنبه ۲ مرداد صورت گرفته بود.

آقای سیلابی پیش از این نیز در سابقه بازداشت به دلیل فعالیت های خود را داشته است. وی در تاریخ ۸ مهرماه ۹۹ به همراه ۷ فعال ترک دیگر پس از تجمع در پارک جیرال اردبیل توسط ماموران امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ ۸ آبان‌ماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه مرکزی اردبیل آزاد شد. وی پیشتر در تاریخ ۱ اردیبهشت‌ماه امسال طی ابلاغیه‌ای الکترونیکی به شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل احضار شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل