وکیل امیرحسین حاتمی؛ موکلم در اثر ضرب و شتم در زندان به قتل رسید

وکیل مدافع امیرحسین حاتمی، ادعای قوه قضاییه که دلیل مرگ وی را «تماس دست‌ به پریز برق» اعلام کرده بود، رد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ علی مجتهدزاده وکیل مدافع امیرحسین حاتمی، با اشاره به اینکه قوه قضاییه علت مرگ وی را «تماس دست با پریز برق» اعلام کرده است، می‌گوید: «با استناد به مکالمات میان زندانی و خانواده خود، او در جریان درگیری با افسر نگهبان زندان و با ضرب و شتم به قتل رسیده است.»

وی در گفتگو با “امتداد” عنوان کرد: «امیرحسین حاتمی، شهروند اهل ایلام بود که از بابت نزاع به ۹ ماه حبس محکوم شد، اما چند روز بعد از حضور در زندان تهران بزرگ، جان خود را از دست داد.»

این وکیل دادگستری اظهار داشت: در قوه قضائیه علت مرگ را «دست زدن به پریز برق» اعلام کردند، اما بر اساس صحبت‌های صورت گرفته بین حاتمی و خانواده‌ وی، این زندانی را در زندان مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

مجتهدزاده بیان کرد: «از قرار معلوم درگیری بین حاتمی و افسر نگهبان صورت گرفته است. ما فوت امیرحسین حاتمی را قتل می‌دانیم.»

وی افزود: «ما از رئیس سابق سازمان زندان‌ها، رئیس زندان و افسر نگهبان شکایت کرده‌ایم. “قتل” حاتمی از نظر ما کار یک نفر نیست. باید به اتهام‌های رئیس سابق سازمان زندان‌ها رسیدگی شود. تغییر رییس نباید مانع رسیدگی به اتهام‌های رئیس قبلی شود.»

امیر حسین حاتمی از اهالی روستای «لرنی» از توابع شیروان استان ایلام و ساکن تهران بود که به طرز مشکوکی در زندان تهران بزرگ جان خود را از دست داد.

خانواده حاتمی پیشتر با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل زندان تهران بزرگ، خواستار پاسخگویی مسئولان در خصوص چگونگی مرگ مشکوک این زندانی شده بودند‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل