بیش از ۱۳۰ نفر در اعتراضات کشاورزان اصفهان بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند + عکس

درپی سرکوب تجمع مسالمت آمیز کشاورزان در اعتراض به سوءمدیریت حکومت در مهار بحران آب، روز جمعه بیش از ۱۳۰ تن بازداشت و به بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند. سه تن از بازداشت شدگان با آمبولانس مستقیم به بخش «بهداری و سردخانه» زندان منتقل شدند که احتمال می‌رود کشته شده باشند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیانس سیاسی و مدنی؛ درپی اعتراض مسالمت آمیز کشاورزان اصفهانی در روز جمعه ۵ ۀذر ماه ۱۴۰۰،  که از روز ۱۷ آبان‌ در اعتراض به سوءمدیریت حکومت در کنترل بحران آب و بی‌توجهی به خواسته‌هایشان در بستر خشکیده زاینده‌رود و کنار پل خواجو شکل گرفت، بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت و به بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند.

منابع مطلع می گویند: «در میان بازداشتی‌ها افراد سن بالا، زنان، جوانان زیر ۱٨ سال و جوانان تا ۳۰ سال دیده می‌شوند. شرایط بازداشتگاه خیلی بد و کاملا امنیتی است و برخورد فیزیکی با شدیدترین شیوه‌ها با بازداشت شدگان صورت میگیرد.»

این منبع در ادامه گفت: «دو تا پیرمرد حدودا ۶۵ تا ۷۰ ساله را آوردند و اشتباهی به سالن ۲ منتقل کردند. این دو پیرمرد وضعیت شان بسیار بد بود و صورت‌هایشان خونین بود. بعد از ده دقیقه بلافاصله از بند خارجشان کردند و به بازداشتگاه منتقل کردند. هر چند ساعت یک بار با ون نیروهای اطلاعات و نیروی انتظامی معترضینی که بازداشت کرده‌اند را می‌آورند و تحویل بازداشتگاه می‌دهند.»

گفته شده: «حدود ساعت ۱۰ شب چندین نفر را آوردند که بدنشان زخمی بوده و همه آنها زیر ۴۰ سال هستند و مستقیما به بهداری بازداشتگاه منتقل شدند. معلوم نبود با گلوله مجروح شده‌اند یا چیز دیگر. حدود ساعت ۱۲ شب، با ماشین آمبولانس سه نفر را آوردند به سمت بهداری و احتمال میرود این سه نفر با گلوله کشته شده باشند. در بهداری زندان یک بخشی متعلق به بند سپاه است که حتی سردخانه دارد و مستقیما این سه نفر را آنجا بردند و گفته شده که این سه نفر کشته شده بودند.»

بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان در محیط داخلی زندان قرار دارد و پیشتر به کهریزک شهرت داشت. این بازداشت‌گاه زیر نظر بند حفاظت اطلاعات زندان و وزارت اطلاعات قرار دارد و بازداشت شدگان سیاسی را در این مکان نگهداری می‌کنند.

لازم به ذکر است، در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ نیز بسیاری از بازداشت شدگان به بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند و برخی تا بیش از سه ماه در این بازداشت‌گاه ماندند.


نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل