ارجاع پرونده اولدوز قاسمی به دادگاه تجدیدنظر تبریز پس از اعتراض دادستان به حکم برائت

پرونده اولدوز قاسمی فعال مدنی آذربایجانی ساکن تبریز پس از تبرئه در مرحله بدوی با اعتراض دادستان به شعبه ۲ دادگاه تجدیدنظر تبریز ارجاع شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ پرونده اولدوز قاسمی فعال مدنی آذربایجانی ساکن تبریز، طبق بند پ ماده ۴۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری دادستان از جهت برائت متهم، عدم انطباق رای با قانون و یا عدم تناسب مجازات حق درخواست تجدیدنظر در حکم صادره در دادگاه بدوی را دارند.

این فعال آذربایجانی توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو شهر تبریز از اتهامات “انجام حرکات نامتعارف و هیاهو و جنجال منتهی به اخلال در نظم عمومی و بازداشتن مردم از کسب و کار و سلب آسایش امنیت از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی” تبرئه شده بود.

خانم قاسمی روز شنبه ۲ مرداد توسط نیروهای امنیتی دستگیر و ۶ مرداد با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

لازم به ذکر است ۲مرداد، همزمان با برگزاری اعتراضات خیابانی در شهر تبریز در حمایت از خواست های ملت عرب الاحواز و تبعیضهای سیستماتیک موجود علیه ملت آذربایجان، جو سنگین امنیتی در شهرهای مختلف آذربایجان و دستگیریهای متعدد در برخی شهرها علی الخصوص در شهر تبریز مخابره شده بود.

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان تظاهرات ۲ مرداد ۱۴۰۰ ،تعداد افراد بازداشتی تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل