نگرانی تقی رحمانی؛ تداوم بازداشت و بی خبری از نرگس محمدی در سلولهای انفرادی ۲۰۹ اوین

نرگس محمدی، فعال مدنی و بازداشت در یکی از سلولهای انفرادی تحت بازجویی و شکنجه است، او ۱۷ روز پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از سلولهای بند ۲۰۹ اوین منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی طی انتشار توییتی از بی خبری و ادامه بازداشت نرگس در انفرادی ابراز نگرانی کرده و گفته است: « چرا؟ باز بچه‌ها صدای نرگس را نمی شنوند.»

نرگس محمدی فعال مدنی، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن، اعتراضات آبان ۹۸، روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده بود.

نرگس محمدی یک روز پس از بازداشت در تماسی کوتاه که با خانواده خود داشته اعلام کرد، حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق در سلول انفرادی به وی ابلاغ شده است. اما از آن به بعد دیگر تماسی نداشته است.

این حکم در ارتباط با تحصن خانم محمدی در زندان اوین در سال ۱۳۹۸ در اعتراض به «کشتار معترضین در خیابان» و همچنین نامه‌هایی که از داخل زندان نوشته بود، صادر شده است.

نرگس محمدی که از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ بازداشت شده بود، محکومیت حبس خود را در زندان اوین و زنجان سپری کرد و روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد. وی پیش از بازداشت، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل