آزادی زود هنگام  سالار طاهر افشار، فعال مدنی آذربایجانی از زندان ارومیه

سالار طاهرافشار

سالار طاهرافشار، فعال مدنی آذربایجانی، به صورت زود هنگام از زندان ارومیه آزاد شد. او با اعمال ماده ۱۴«کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» از زندان آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰، سالار طاهرافشار، فعال مدنی آذربایجانی، محبوس در زندان ارومیه،  پس از اعمال ماده ۱۴ قانون «دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» چهار ماه مانده به پایان محکومیت یک ساله خویش آزاد شد.

این فعال آذربایجانی ۲۸ تیرماه سال جاری با پابند الکترونیک از زندان اورمیه به مرخصی اعزام شده و باقیمانده دوران محکومیت خود را خارج از زندان سپری می کرد.

طرح پابند الکترونیکی در خصوص زندانیان جرایم تعزیری و متهمانی بوده که در اجرای این قانون قرار تامین مراقبت الکترونیک دارند، اجرا می‌شود و محکومان به حبس در محدوده مشخص و تعیین شده زیر سامانه الکترونیکی تحت نظارت قرار می‌گیرند.

آقای طاهر افشار۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در منزل پدری توسط ضابطین قضایی دستگیر و جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد.

سالار طاهر افشار روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه سال ۹۹ پس از احضار به پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان اورمیه (۹ پله)در خصوص تحولات منطقه ای و تجاوز ارتش ارمنستان به جمهوری آذربایجان دستگیر و ۳۱ تیرماه ۹۹ با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل