بازداشت یک فعال مذهبی بلوچ توسط نیروهای امنیتی در سیب سوران

حافظ عبدالجلیل ریگی

حافظ عبدالجلیل ریگی، فعال مذهبی بلوچ توسط نیروهای امنیتی در سیب و سوران از توابع یکی از شهرهای استان (سیستان و بلوچستان)،  بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  شب یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰، حافظ عبدالجلیل ریگی،  فعال مذهبی بلوچ توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان سیب و سوران (سیستان و بلوچستان)  بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، حافظ عبدالجلیل به اتهام مشارکت در اعتراضات و آتش زدن کیوسک پلیس سوران در رابطه با کشتار سوخت بران بلوچ در مرز “شمسر سراوان” بازداشت شده و امروز ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰، به دادگاه انتقال داده شده است.

کمپین بلوچ به نقل از یک منبع مطلع گفت: «حافظ ریگی پس از حضور در دادگاه و بررسی روند پرونده اتهامی وی، به صورت موقت تا زمان اعلام رأی صادره از سوی مراجع قضایی در زاهدان، آزاد شده و پس از صدور رأی قطعی، ممکن است به زندان منتقل شود.»

بر اساس گزارش سالانه کمپین فعالین بلوچ، در سال ۲۰۲۰ میلادی مجموعا ۹۰ گزارش بازداشت به کمپین رسیده که از این تعداد تنها ۶۰ مورد آن منتشر شده است. دلیل عدم انتشار مابقی گزارش ها به خاطر حساسیت بالای گزارشگران کمپین فعالین بلوچ برای اثبات تایید خبر و بعضاً نقص مدارک بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل