زندان سنندج: حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی پس از ۱۴ سال حبس به مرخصی استعلاجی اعزام شد

حبیب‌الله لطیفی

حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، پس از ۱۴ سال حبس برای اولین بار از زندان سنندج  به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، در زندان سنندج روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰، پس از ۱۴ سال حبس به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، عدم موافقت نهادهای امنیتی و قضائی با مرخصی استعلاجی این زندانی سیاسی طی سال‌های اخیر باعث تشدید بیماری‌های او شده است. پس از پیگیری‌های پی در پی خانواده و وکیل این زندانی سیاسی، دادگاه انقلاب سنندج با مرخصی استعلاجی وی موافقت کرده است.

حبیب الله لطیفی دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنایع در دانشگاه ایلام، روز اول آبان سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و پس از تحمل بیش از سه ماه انفرادی و تحمل بدرفتاری و ضرب و شتم، از سوی شعبهٔ اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام محاربه و فساد فی الارض به اعدام محکوم شد که این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید. حکم او با اعتراض مجدد وکلا برای تجدیدنظر نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع و در آنجا نیز به تایید رسید.

سرانجام در سال ۹۴ و در هشتمین سال حبس بدون مرخصی وی اعلام شد با پیگیری مردم و بخشنامه موسوم به “عفو رهبری” حکم اعدام وی متوقف شده است، پس از دوسال بلاتکلیفی در بهمن ماه ۹۶ دادگاه انقلاب سنندج حکم نهایی را ابلاغ و حبیب الله لطیفی را به حبس ابد محکوم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل