اجرای حکم اعدام یک شهروند بلوچ به اتهام «موادمخدر» در زندان قاین

علی نهتانی (نورزهی)

علی نهتانی (نورزهی) شهروند بلوچ  محبوس در زندان قاین که پیشتر با اتهامات مرتبط با “مواد مخدر” بازداشت شده بود در زندان این شهر اعدام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی نهتانی” (نورزهی)، بامداد روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰، در زندان قاین “خراسان جنوبی” توسط مسئولین زندان اعدام شد.

بر اساس این گزارش، این شهروند بلوچ در زمان بازداشت شاگرد اتوبوس محور زاهدان به مشهد بوده و در دادگاه قاین محکوم به اعدام و در دیوان عالی کشور  نیز حکم اعدامش تایید شده است.

لازم به ذکر است، “علی نهتانی” صبح دیروز به قرنطینه زندان قاین جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بود که سحرگاه امروز حکم اعدامش اجرا شد.

همچنین گفته شده، وی متأهل و دارای یک دختر چهار ساله بیمار است و پدر این زندانی بلوچ در سال های گذشته فوت کرده و او سرپرست مادر و همسر و دختر خردسال مریضش بوده است.

بر اساس این گزارش، خانواده علی به دلیل فقر و نداشتن هزینه سفر از مشهد به قاین برای پیگیری وضعیت پرونده علی نتوانسته بودند پیگیر پرونده قضایی وی باشند و علی نیز از این بابت همیشه در زندان به دوستان زندانی خود عنوان کرده که به دلیل نداشتن پول و عدم پیگیری وضعیت پرونده اش، محکوم به اعدام شده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی کمپین، از ابتدای امسال تاکنون دستکم ۶۰ شهروند بلوچ در زندان‌های جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل