کانون نویسندگان ایران؛ مسئولیت جان بکتاش آبتین متوجه حکومت و قوه‌قضاییه است

بکتاش آبتین
کانون نویسندگان ایران با اعلام خبر عدم حصول بهبودی وضعیت سلامتی یک عضو زندانی این کانون، ضمن ابراز نگرانی، مسئولیت جان و سلامت وی را متوجه مقامات جمهوری اسلامی و قوه قضائیه دانست.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این کانون در گزارشی نوشت: بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو زندانی کانون نویسندگان ایران از ۲۲ آذر ماه در پی ابتلا به کرونا و وخیم‌تر شدن حال وی، با مرخصی استعلاجی از بیمارستان طالقانی به بیمارستان دیگری منتقل شد.

بر اساس این گزارش، با وجود تلاش کادر درمان در این بیمارستان و پیگیری خانواده‌ و دوستان آبتین تا کنون بهبودی در وضعیت او حاصل نشده است.

در این گزارش تاکید شده است: آنچه امروز بر بکتاش آبتین می‌رود، حاصل عملکرد مسئولان زندان و البته حکومتی است که با پرونده‌سازی و صدور حکم‌های دراز مدت و بی‌پایه، مخالفان و معترضان را در خطر مرگ قرار می‌دهد.
آقای آبتین روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه به دلیل فشار خون بالا و تب شدید، به صورت شبانه از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شد، وی پیش از انتقال به بیمارستان دارای علائم بالینی از جمله؛ درگیری ریه، تب‌و لرز، بدن‌درد شدید بود.
کانون نویسندگان با اشاره به اینکه روزهای نخست ابتلا به کرونا روزهای طلایی برای کادر درمان و بیمار است، افزود: آبتین این روزها را در زندان یا با پابند بر تخت بیمارستان در بی‌خبری، فشار روانی و تحت حفاظت نیروهای امنیتی گذرانده است.
در پایان این گزارش آمده است: کانون نویسندگان ایران پیشتر نگرانی خود را در مورد سلامت بکتاش آبتین و دیگر اعضای در بند خود، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی ابراز کرده است. این کانون مسئولیت تأخیر در اعزام بکتاش آبتین به بیمارستان و هر گزندی به جان و سلامت او را متوجه حکومت و به ویژه قوه‌ قضاییه‌ آن می‌داند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل