امتناع راحله احمدی از حضور در جلسه بازپرسی دادسرای اوین

راحله احمدی

راحله احمدی فعال مدنی مخالف حجاب اجباری، محبوس در زندان اوین، که اخیرا برای وی پرونده جدید گشوده شده به دادسرا احضار، اما وی از رفتن به دادگاه امتناع کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، راحله احمدی فعال مدنی مخالف حجاب اجباری محبوس در زندان اوین، روز چهارشنبه یکم دی ماه  1400، از سوی دادسرای اوین احضار شد ولی وی از رفتن به دادگاه امتناع کرد.

بر اساس این گزارش،  وی به دلیل یادداشت انتشار یافته در حساب اینستاگرام منسوب به صبا کردافشاری دختر راحله احمدی، و به دلیل عدم دسترسی به وکیل منتخب، از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده است.

این فعال مدنی زندانی در تاریخ ۲۹ آبان‌ ماه نیز با اعزام به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای اوین، بدون احضار قبلی و حضور وکیل، در خصوص اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

 وی در آذر ماه ۹۸ بنابر دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه‌های معاند! “به ۳ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۸ ماه حبس و در مجموع به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل