لیلا حسین‌زاده پس از ۲۶ روز بازداشت موقت در شیراز و تهران آزاد شد

لیلا حسین‌زاده

لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی دانشگاه تهران پس از ۲۶ روز بازداشت به قید وثیقه ۱.۵ میلیارد تومانی از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لیلا حسین زاده، فعال دانشجویی دانشگاه تهران پس از ۲۶ روز بازداشت، روز یکشنبه 12 دی‌ماه 1400،  با تودیع قرار وثیقه از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این فعال دانشجویی دانشگاه تهران به قید وثیقه ۱.۵ میلیارد تومانی از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شده است.

این سومین پرونده حسین‌زاده است و اینبار دو اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به وی تفهیم شده است. این پرونده در حالی تشکیل می‌شود که وی از پیشتر حکم پنج سال زندان دارد.

لیلا حسین‌زاده، شب سه‌شنبه ۱۶ آذرماه زمانی که در مسافرت به سر می‌برد، در شیراز بازداشت شد و روز شنبه ۲۷ آذرماه طی یک تماس تلفنی با نزدیکان خود از انتقال به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

او روز پنجشنبه دوم دی ماه، به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

بازداشت خانم حسین زاده با حضور پرشمار نیروهای امنیتی همراه بود. پرونده خانم حسین زاده پیش از این به شعبه چهارم  بازپرسی دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمد خسروانی ارجاع داده شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل