محکومیت سه متهم سیاسی توسط دادگاه انقلاب تهران به 12 سال حبس تعزیری و ضبط باغی در شهریار

صدورحکم

آذر کروندی موسی زاده، رقیه سلطان‌میرزانی و مخصوص بخارائی، شهروندان ساکن تهران، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب به اتهام “همکاری با گروهک منافقین” محاکمه شده بودند به 12 سال حبس و مصادره باغی در شهریار محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر احکام سه شهروند به نامهای، آذر کروندی موسی زاده، رقیه سلطان میرزانی و مخصوص بخارائی شهروندان ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب تهران صادر شد.

بر اساس این گزارش، حکم صادره که توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران صادر شده این شهروندان را مجموعا به 12 سال حبس تعزیری و مصادره باغی در شهریار محکوم کرده است.

این حکم که در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر و به آنها ابلاغ شده است، مخصوص بخارانی و آذر کروندی موسی زاده به تحمل پنج سال حبس تعزیری و رقیه سلطان میرزانی به تحمل دو سال حبس تعزیری و ضبط ملک (باغ) واقع در شهریار به نفع دولت، محکوم شدند.

اتهام مطروحه علیه این شهروندان “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با گروهک منافقین”، عنوان شده است.

به گفته یک منبع مطلع در خصوص این پرونده؛ این شهروندان در تابستان سال ۹۸ به دنبال برگزاری جلسات مشاوره خانواده در باغ شخصی واقع در شهریار، تحت عناوین اجتماع و تبانی از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و با تودیع قرار آزاد بودند.

این شهروندان نهایتا در اردیبهشت سال جاری طی احضاریه ای به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری احضار شده و محاکمه شدند.

این منبع مطلع افزود: از این جهت که هیچ دلیلی برای اتهامات مطروحه علیه آنان وجود نداشت و صرفا احضار آنان توسط نهاد امنیتی به بهانه برگزاری چند جلسه مشاوره خانوادگی عادی صورت گرفته بود، این شهروندان بدون وکیل و با اطمینان از مختومه شدن پرونده در دادگاه حاضر شدند و در کمال ناباوری با بهانه‌های مختلف از جمله سوابق خانوادگی، علاوه بر احکام حبس با ضبط باغ شخصی خانم میزرایی نیز که میزبان جلسات مشاوره بود روبرو شدند.

در ادبیات حکومت ایران “نفاق” به سازمان مجاهدین خلق، از گروههای اپوزیسیون ایران اطلاق می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل