اعزام به مرخصی شهاب سلطانیان زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ

زندان تهران بزرگ

شهاب سلطانیان زندانی سیاسی، محبوس در زندان تهران بزرگ که در حال سپری نمودن محکومیت سه ساله خود می باشد به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهاب سلطانیان زندانی سیاسی، ساعتی پیش، از زندان تهران بزرگ به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

بر اساس این گزارش، روز پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه 1400، شهاب سلطانیان زندانی سیاسی، محبوس در زندان تهران بزرگ که در حال سپری نمودن محکومیت سه ساله خود می‌باشد به مرخضی کوتاه مدت اعزام شد.

شهاب سلطانیان در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت ۴۷ روز با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهاماتی از جمله “توهین به مقدسات”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق تولید و انتشار پیام های ضد دین و ضد نظام”، “حمایت از خاندان پهلوی” و “توهین به رهبری” محاکمه و نهایتا و به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ۳ سال حبس تعزیری قابل اجرا محکوم شد. این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسید.

شهاب سلطانیان از تاریخ ۲۲ فروردین ما سال جاری دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می کند.

اواسط مهرماه در پی بروز درگیری و ضرب و شتم شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، شهاب سلطانیان همزمان با ۱۳ تن دیگر از این زندانیان به سالن ۱ تیپ دو این زندان منتقل شدند. انتقال این زندانیان به سالن ۱ که با عنوان بند دربسته نیز شناخته می‌شود، با حضور شماری از مقامات زندان به صورت اجباری و علیرغم شرایط غیراستاندارد و نامناسب این سالن صورت گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل