محکومیت آرمین اسپرلوس فعال محیط زیست اهل سنندج به یک سال حبس

آرمین اسپرلوس

آرمین اسپرلوس فعال محیط زیست، اهل سنندج، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شنبه 25 دی‌ماه 1400، آرمین اسپرلوس شهروند اهل سنندج، توسط دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم، شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی سعیدی آقای اسپرلوس را از بابت اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به یکسال حبس محکوم کرده است.

جلسه دادگاه وی پیشتر در تاریخ ۲۱ آذرماه در این شعبه برگزار شده بود.

آرمین اسپرلوس در تاریخ ۷ مهرماه در یکی از خیابان‌های سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و برای بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. وی نهایتا پس از ۲۰ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی و به صورت موقت آزاد شد.

این شهروند در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸، نیز در پرونده ای دیگر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بود.

وی همچنین در تاریخ ۱ اسفند ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج منتقل و نهایتا پس از گذشت دو ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

فرانک جمشیدی همسر آرمین اسپرلوس نیز که در تاریخ ۲۰ خردادماه جهت اجرای حکم به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده بود، مهرماه سال جاری به صورت مشروط آزاد شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل