بنجامین بریر، توریست فرانسوی، پس از 20 ماه بازداشت و بلاتکلیفی به دادگاه احضار شد

بنجامین بریر

بنجامین بریر، توریست فرانسوی، محبوس در زندان وکیل آباد مشهد،  پس از 20 ماه بازداشت و بلاتکلیفی جهت رسیدگی به اتهامات انتسابی به دادگاه احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه 1400،  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بنجامین بریر، توریست فرانسوی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد در دادگاه انقلاب این شهر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سعید دهقان، وکیل دادگستری با اعلام این خبر، اتهامات مطروحه علیه موکل خود را جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی عنوان کرده است.

اوایل دی‌ماه بنجامین بریر، در اعتراض به محرومیت از حق تماس تلفنی و ارتباط با خانواده در شب جشن کریسمس دست به اعتصاب غذا زده بود.

سعید دهقان پیشتر طی یادداشتی در صفحه شخصی خود از صدور قرار مجرمیت این توریست فرانسوی از بابت اتهامات جاسوسی و تبلیغ علیه نظام و قرار منع تعقیب در خصوص دو اتهام دیگر او تحت عناوین افساد فی‌ الارض و شرب‌ خمر، خبر داده بود.

جلسه آخرین دفاع بنجامین بریر اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود. به گفته سعید دهقان، وکیل دادگستری، دلیل اتهام جاسوسی، عکسبرداری از مناطق ممنوعه و دلیل اتهام تبلیغ علیه نظام، طرح این سوال در شبکه های اجتماعی که “چرا حجاب در جمهوری اسلامی اجباری ولی در سایر کشورهای اسلامی اختیاری است؟”، عنوان شده است.

این شهروند فرانسوی اوایل خردادماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و هم اکنون در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد.

سعید دهقان وکیل دادگستری پیشتر در این خصوص هرانا گفته بود: “با وجود ابهامات و تناقضات در اتهامات او، تاکنون اجازه دسترسی به پرونده وی داده نشده و در کنار نگرانی خانواده از وضعیت او در زندان وکیل آباد مشهد عدم دسترسی به پرونده توسط وکلا یک فاجعه است.»

پیشتر در تاریخ ۱ اسفندماه ۹۹، روزنامه فرانسوی فیگارو از بازداشت یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی و یک شهروند آلمانی در ایران خبر داده و افزوده بود که شهروند تبعه کشور فرانسه هنگام استفاده از یک پهپاد کوچک در بیابان‌های ایران بازداشت شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل