بازگرداندن میثم کاظمی به بند عمومی زندان بهبهان علیرغم داشتن علائم کرونا

میثم کاظمی

زندانی سیاسی، میثم کاظمی علیرغم بروز علائم کرونا، پس از تجویز دارو به بند عمومی زندان بهبهان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانی سیاسی، میثم کاظمی علیرغم بروز علائم کرونا، پس از تجویز دارو به بند عمومی زندان بهبهان بازگردانده شد. آقای کاظمی در تاریخ ۱۳ آذرماه پس از حضور در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان بهبهان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای کاظمی با وجود علائمی همچون تب و لرز و گلودرد پس از تحویز دارو به بند عمومی بازگردانده شده است.

میثم کاظمی از اولین روز بازداشت تا روز پانزدهم بازداشت، از داشتن وکیل محروم بوده است. از روز پانزده هم اجازه مطالعه پرونده به وکیل داده نشده است. آقای کاظمی همچنین از روز انتقال به بازداشتگاه تاکنون ممنوع ملاقات و ممنوع تماس بوده و با پیگیری های زیاد خانواده و وکیل فقط دوبار و هر بار کمتر از ۱دقیقه موفق به تماس با خانواده شده است. همچنین میثم کاظمی از بیماری دیسک خفیف گردن رنج می برد که در فصل سرما شدیدتر می شود و یک ماه قبل از دستگیری هم عمل سر پایی داشته است که این موضوع باعث افزایش نگرانی خانواده نسبت به سلامت فرزندشان شده است.

میثم کاظمی از تاریخ ۱۳ آذرماه پس از حضور در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای انقلاب بهبهان به ریاست «قاضی» کاظم طیب بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. وی پیشتر جهت دفاع از اتهام تبلیغ علیه نظام(انتشار مطالب مربوط به بازداشت‌شدگان اعتراضات ۲۶ تیر ماه ۹۹ بهبهان)به این شعبه احضار شده بود.

فرشته تابانیان، وکیل مدافع آقای کاظمی در مصاحبه‌ای از عدم پذیرش وکالت وی توسط شعبه چهارم بازپرسی «دادگاه» بهبهان خبر داده و گفته بود از بازپرس این شعبه در «دادگاه» انتظامی قضات شکایت کرده است. نهایتا با پیگیری خانم تابانیان وکالت ایشان در روز پانزدهم بازداشت میثم پذیرفته شد. اما برغم پیگیریهای فراوان خانم تابانیان، بازپرس پرونده تا به امروز اجازه مطالعه و دسترسی به جزئیات پرونده را به وی نداده است.

کاظمی پیشتر نیز در جریان اعتراضات دیماه ۹۶ در بهبهان بازداشت شده بود. فیلمی از لحظه بازداشت او در بهبهان نشان میدهد که ماموران امنیتی او را با ضرب و شتم برده اند.

میثم کاظمی در دیماه ۹۶ به همراه ۱۲ نفر دیگر با اتهاماتی همچون «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و همچنین «تجمع غیرقانونی در میدان بانک ملی و دادن شعار» مواجه بودند.

شایان ذکر است خواهر و برادر میثم کاظمی به نام‌های مریم و علی کاظمی نیز در تاریخ ۸ مرداد ۹۹ بازداشت شده و روز شنبه ۴ دیماه جلسه «دادگاه» رسیدگی به اتهامات ایشان در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ بهبهان به ریاست «قاضی» رسولی برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل