محمد نوری‌زاد جهت تحمل ادامه محکومیت خود به زندان اوین بازگشت

محمد نوری‌زاد

محمد نوری‌زاد فعال مدنی، که پیشتر در پی توقف اجرای حکم با موافقت دادستان از زندان اوین آزاد شده بود جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود راهی زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه سوم بهمن ماه 1400،  محمد نوری‌زاد فعال مدنی، جهت تحمل باقی مانده دوران محکومیتش به زندان اوین بازگشت. آقای نوری‌زاد پیشتر در تاریخ ۲۶ آبان ماه در پی توقف اجرای حکم با موافقت دادستان از زندان اوین آزاد شده بود.

بر اساس این گزارش، محمدحسین آقاسی وکیل مدافع محمد نوری‌زاد طی یادداشتی در صفحه شخصی خود از احضار موکلش طی یک تماس تلفنی به زندان اوین خبر داد و با بیان اینکه امروز با ارائه گواهی اعلام کردم که معالجاتش نیمه کاره است، گفت: “زندان مسئول حفظ سلامتی اوست”. وی پیشتر از توقف اجرای حکم محمد نوریزاد با موافقت دادستان خبر داده بود. آقای نوریزاد در تاریخ ۲۶ آبان ماه از زندان اوین آزاد شده بود.

اواسط مردادماه ۹۸ نامه ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای خامنه ای منتشر شده بود. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند. آقای نوری زاد در تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸، همراه با شماری از فعالین صنفی و مدنی در مقابل محل برگزاری «دادگاه» تجدید نظر کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه، محبوس در زندان مشهد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. او نهایتا سال گذشته از زندان وکیل آباد مشهد به زندان اوین منتقل شد.

آقای نوری زاد در بخش نخست پرونده خود توسط شعبه ۴ «دادگاه» انقلاب مشهد به ریاست «قاضی» منصوری از بابت اتهاماتی ازجمله «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی، همکاری با رسانه‌های خارجی، شرکت در تجمعات غیرقانونی» به ۱۵ سال حبس، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۵ «دادگاه» تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ۱۵ سال حبس، ۲ سال تبعید به ایذه و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور تغییر یافت.

وی مردادماه ۹۹ در بخش دوم پرونده خود توسط «دادگاه» کیفری دو مشهد به دلیل حضور در مقابل ساختمان محل برگزاری «دادگاه» تجدید نظر کمال جعفری یزدی، از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۸ ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و تبعید به طبس و از بابت اتهام «نشر اکاذیب» به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم نهایتا توسط «دادگاه» تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

آقای نوری زاد اردیبهشت ۹۹ از صدور حکم یک سال زندان دیگر برای خود به دلیل دفاع از حقوق شهروندان بهایی ساکن شهر ایوانکی در استان سمنان توسط «دادگاه» شهرستان ایوانکی خبر داد.

آقای نوری زاد پیشتر در تاریخ ۱۷ تیرماه، با تودیع قرار کفالت با تودیع هشتصد میلیون تومان به مرخصی استعلاجی اعزام و در تاریخ ۱ شهریورماه، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشته بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل