تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت دو نوکیش مسیحی در فولادشهر

منصور مردانی خراجی و محمود مردانی خراجی

منصور و محمود مردانی خراجی، دو نوکیش مسیحی، که بیش از یکماه از بازداشت آنان توسط نیروهای امنیتی می گذرد همچنان در بی خبری مطلق بسر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، منصور مردانی خراجی و محمود مردانی خراجی، دو نوکیشان مسیحی علیرغم گذشت بیش از یک ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بی خبری به سر می برند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان پیشتر در تاریخ ۱ دی ماه در یک کلیسای خانگی در فولادشهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

علیرغم پیگیری خانواده این نوکیشان مسیحی تاکنون اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت آن ها به دست نیامده است.

این شهروندان پیشتر در تاریخ ۱ دی ماه در یک کلیسای خانگی در فولادشهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “در این کلیسا حدود ۱۰ نوکیش مسیحی در مراسم زاد روز عیسی مسیح دور هم جمع شده بودند که با ورود نیروهای سازمان اطلاعات سپاه که از پیش محل را زیر نظر گرفته بودند، مواجه شدند. ماموران امنیتی که لباس شخصی بر تن داشتند پس از بازرسی بدنی حاضرین، تلفن‌های همراه آنها را ضبط و توقیف کردند. سپس اسم و مشخصات تمام افراد را ثبت کرده و شروع به بازجویی از آنها کردند”.

منصور مردانی خراجی ۴۲ ساله و محمود مردانی خراجی ۴۰ ساله هستند و هر دو به گچکاری ساختمان اشتغال دارند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل