قرار وثیقه دو میلیارد تومانی؛ شاکر باغی در چهاردهمین سال حبس خود به مرخصی استعلاجی اعزام شد

شاکر باغی

شاکر باغی، زندانی سیاسی کُرد تبعه ترکیه در چهاردهمین سال حبس خود با قرار وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان کاشمر استان خراسان رضوی به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز شنبه دوم بهمن ماه 1400، شاکر باغی، زندانی سیاسی کُرد تبعه ترکیه که چهارده سال از حبس خود را سپری نموده است به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، پس از موافقت شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، این زندانی سیاسی با قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

وی در چند سال گذشته علی‌رغم تایید چندین روانپزشک مبنی بر عدم توانایی تحمل کیفر در زندان به دلیل مخالفت اداره اطلاعات سنندج از اعزام به مرخصی محروم شده بود.

شاکر باغی، شهروند کُرد تبعه ترکیه در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۸۶ در جاده سنندج – مریوان توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد.

وی بعد از چند ماه بازجویی در بازداشتگاه‌های امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در شهرهای سنندج و کرمانشاه در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام “عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)” به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان شهر کاشمر در استان خراسان رضوی محکوم شد.

با اعتراض وکیل وی، دادستان سنندج نیز نسبت به حکم صادره اعتراض و خواستار اشد مجازات برای وی شد. این حکم نهایتا در شعبه‌ ۴ دادگاه تجدید نظر استان کردستان عینا تایید شد. این زندانی سیاسی در اواخر مرداد ماه سال ۱۳۸۸ از زندان مرکزی سنندج به زندان کاشمر تبعید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل