پرونده سه نوکیش مسیحی به دادگاه انقلاب رشت ارجاع داده شد

سه نوکیش مسیحی به نامهای احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری

پرونده اتهامات سه نوکیش مسیحی به نامهای احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری، به دادگاه انقلاب رشت ارسال شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر پرونده احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری، سه نوکیش مسیحی ساکن رشت به دادگاه انقلاب این شهر ارسال شد.

بر اساس این گزارش،این شهروندان در کیفرخواست صادره به اتهاماتی از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام متهم شده اند.

احمد (یوحنا) سرپرست، ایوب (فرزین) پوررضازاده و مرتضی حاجب مشهود کاری در تاریخ ۱۴ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شدند.

احمد (یوحنا) سرپرست و مرتضی حاجب مشهود کاری روز شنبه ۲۷ شهریورماه، طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به زندان لاکان رشت خبر داده و نهایتا در تاریخ ۳۱ شهریورماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شدند.

آقای پوررضازاده نیز اوایل مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

گفته می‌شود که بستگان این شهروندان در خصوص اطلاع‌رسانی درباره وضعیت عزیزانشان مورد تهدید ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفته‌ بودند. به علاوه یکی از بستگان آنان و سایر اعضای این کلیسای خانگی نیز به اداره اطلاعات سپاه رشت احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل