محمد مردی توسط دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به جزای نقدی محکوم شد

محمد مردی

محمد مردی، شهروند ساکن تبریز، توسط شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، به جزای نقدی و اساس حکم صادره را به پنج سال به تعویق انداخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی، محمد مردی شهروند ساکن تبریز را به جزای نقدی و اساس حکم او را به پنج سال به حالت تعلیق در آورده است.

بر اساس این گزارش،  رای صادره حکم حبس وی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمد. وی پیشتر توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز به ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی صادر شده است، حکم شلاق آقای مردی به پرداخت ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی تغییر یافته و حکم حبس وی به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

وی پیشتر توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز به ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای مردی در این شعبه برگزار شده بود که آقای مردی به دلیل بستری بودن در بیمارستان نتوانست در جلسه دادگاه حاضر شود.

محمد مردی در تاریخ ۴ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در تبریز منتقل شده بود. وی در تاریخ ۲۰ مردادماه طی یک تماس تلفنی از انتقالش به زندان تبریز خبر داد. آقای مردی نهایتا در تاریخ ۲۳ مردادماه، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

روز شنبه ۲ مردادماه، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند که در جریان این تجمع شماری از شهروندان بازداشت شدند.

لازم به ذکر است محمد مردی پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل