رضا برجی، از بازداشت شدگان اعتراضات 98 از زندان تهران بزرگ آزاد شد

رضا برجی

رضا برجی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ، با تبدیل باقیمانده حبس و شلاق وی به جریمه از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا برجی، فرزند محمد و شهروند اهل شهر قدس استان تهران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ، روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه 1400، با تبدیل باقی مانده حبس و شلاق به جزای نقدی از این زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آقای برجی پیشتر توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شهریار به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

آزادی آقای برجی بعد از گذراندن ۸ ماه از دوران محکومیت خود، پس از بازگشت از مرخصی و با تبدیل باقیمانده حبس و شلاق به جزای نقدی، صورت گرفته است.

این شهروند روز سه شنبه ۲۸ دی ماه، در پی ابتلا به کرونا از این زندان به مرخصی استعلاجی اعزام شد. آقای برجی پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا یک روز قبل از اعزام به مرخصی به قرنطینه سالن شش تیپ دو زندان تهران بزرگ در کنار بیش از سی زندانی دیگر منتقل شده بود.

آقای برجی در تاریخ یکم دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت ۲۳ روز در یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی در سلول انفرادی نگهداری و نهایتا با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی برجسته از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق حضور در اعتراضات آبان‌ماه” به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

آقای برجی سرانجام در تاریخ ۱۳ خردادماه امسال جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل