زندان رجایی شهر کرج؛ آرشام رضایی، دست به اعتصاب غذا و دارو زد

آرشام (محمود) رضایی

آرشام (محمود) رضایی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به عدم رسیدگی‌ پزشکی و مخالفت با اعزام وی به مرخصی درمانی دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه 1400، آرشام (محمود) رضایی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به عدم رسیدگی‌ پزشکی و مخالفت با اعزام وی به مرخصی درمانی دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

بر اساس این گزارش، آقای رضایی به بیماری های فتق هیاتال، هلیکو باکتری (عفونت معده) و زخم اثنی عشر مبتلا بوده و نیاز به رسیدگی درمانی دارد.

وی روز چهارشنبه ۱۳ بهمن برای انجام اندوسکوپی به بیمارستان رجایی کرج اعزام شد و پزشک اعلام کرد که آقای رضایی به بیماری فتق هیاتال، هلیکو باکتری و زخم اثنی عشر مبتلا است.

اعتصاب آقای رضایی در اعتراض به عدم رسیدگی‌ مناسب پزشکی و مخالفت با اعزام وی به مرخصی، صورت گرفته است.

آقای رضایی علیرغم ناراحتی معده و مشکل در خوردن غذا، تاکنون از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

این زندانی سیاسی همچنین به دلیل ضرب و شتم با شوکر در زمان بازداشت، از ناحیه زانوی پای چپ دچار مشکل شده است.

پیشتر یک منبع مطلع گفته بود که علیرغم دستور پزشک زندان مبنی بر اعزام به بیمارستان و انجام آزمایش ام آر آی، از اعزام او جلوگیری شده است.

آرشام رضایی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و در تاریخ ۲۲ آبان ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل