معلم زندانی؛ حسین رمضان‌پور از زندان بجنورد به مرخصی اعزام شد

حسین رمضان پور

حسین رمضان‌پور معلم زندانی و از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی، از زندان بجنورد به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین رمضان‌پور معلم زندانی و از اعضای تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، از زندان بجنورد به مرخصی کوتا مدت اعزام شد.

حسین رمضان‌پور که پیشتر از بابت اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به ۶ ماه حبس محکوم شده بود، مورخ دوم بهمن‌ماه با دستور شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای بجنورد جهت تحمل دوران محکومیت خود روانه زندان مرکزی این شهر شد.

حسین رمضان‌پور از بابت پرونده ای دیگر در تاریخ نهم بهمن ماه ۱۳۹۸، در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب بجنورد از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هشت سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این حکم در مرحله تجدیدنظر به چهار سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، سه سال حبس تعزیری از بابت مجازات اشد قابل اجرا است.

وی همچنین در بخش دیگری از پرونده مذکور در تیرماه سال ۹۸ توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان بجنورد به ریاست قاضی جوان از بابت اتهام “توهین به مسئولین نظام”، به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل