اعزام به مرخصی راحله احمدی فعال مدنی از زندان اوین

راحله احمدی

راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین، به مرخصی درمانی پنج روزه اعزام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه 27 بهمن ماه 1400، راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین، به مرخصی درمانی پنج روزه اعزام شد.

بر اساس این گزارش، وی پیشتر علیرغم بروز علائم کرونا از جمله سرگیجه، بی حالی، اسهال و استفراغ، گلودرد و بدن درد از رسیدگی پزشکی مناسب پزشکی محروم مانده بود.

راحله اصل احمدی، فعال مدنی زندانی و مادر صبا کردافشاری آذرماه ۱۳۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و دو ماه حبس محکوم شد.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، راحله اصل احمدی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” به سه سال و شش ماه حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به هشت ماه حبس و در مجموع به چهار سال و دو ماه حبس محکوم شده بود.

خانم احمدی از بابت اتهام “تشویق به فساد از طریق کشف حجاب در اماکن عمومی و انتشار آن در فضای مجازی” نیز تبرئه شد.

از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” در خصوص خانم احمدی قابل اجرا است. این حکم نهایتا با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای، به دو سال و هفت ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

خانم احمدی نهایتا در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ پس از حضور در شعبه سوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل