زندان رجایی شهر کرج؛ فرهاد میثمی فعال مدنی، در پرونده‌ای جدید تفهیم اتهام شد

فرهاد میثمی

فرهاد میثمی، فعال مدنی، که در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می باشد در پرونده ای جدید که در زندان برای وی گشوده شده توسط دادگاه انقلاب کرج تفهیم اتهام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه 1400، فرهاد میثمی، فعال مدنی که چهارمین سال دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند، در پرونده ای جدید تفهیم اتهام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی با گشایش پرونده جدید روبرو و شده و در شعبه یکم بازپرسی دادگاه انقلاب کرج، تفهیم اتهام شد.

آقای میثمی که چهارمین سال از دوران محکومیت خود را بدون حتی یک روز مرخصی سپری می‌کند، روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، به شعبه یکم بازپرسی دادگاه انقلاب کرج، احضار و تفهیم اتهام شد. اتهام مطروحه علیه وی با استناد به انتشار یادداشت های منتسب به او در فضای مجازی، “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

فرهاد میثمی، در تاریخ نهم مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و همچنین دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده ایشان، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

آقای میثمی در تاریخ ۱۸ آبان ۹۸، به صورت ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل