زندان قرچک ورامین؛ انتقال زندانی سیاسی فروغ تقی‌پور به قرنطینه زندان در پی ابتلا به ویروس امیکرون

فروغ تقی پور

فروغ تقی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین در پی ابتلا به ویروس امیکرون به یک بند بسیار کثیف و غیربهداشتی تحت عنوان قرنطینه منتقل شد و نگرانیها از ابتلای وی به بیماری های عفونی و پوستی بالا رفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانی سیاسی، فروغ تقی‌پور در پی ابتلا به ویروس امیکرون به قرنطینه زندان قرچک ورامین که یک بند بسیار کثیف و غیربهداشتی است منتقل شد.

بر اساس این گزارش، فروغ تقی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین که هفته گذشته به بیماری امیکرون مبتلا شده بود، به دستور مسئولان زندان به یک بند بسیار کثیف و غیربهداشتی تحت عنوان قرنطینه منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «زندانی سیاسی فروغ تقی پور حدود یک هفته پیش به بیماری امیکرون مبتلا شد. مسئولان زندان به جای رسیدگی مناسب پزشکی به این زندانی سیاسی، او را به قرنطینه که اتاق دیگری بود منتقل کردند. این محل بسیار غیربهداشتی و کثیف است. به طوری که تهدید ابتلاء به بیماریهای دیگر وجود دارد.»

این منبع افزود: «در این اتاق که به آن قرنطینه می گویند، یک موکت بسیار کثیف پهن شده، مجموعه بهداشتی بسیار آلوده و خراب و محیط بسیار کثیف است و او همچنان با وضعیت جسمی وخیم در یک محیط کثیف بدون امکانات محبوس است».

فروغ تقی پور متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۳ دارای مدرک لیسانس در رشته‌ی حسابداری است. وی در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ به همراه مادرش، دستگیر و به زیر بازجویی و شکنجه به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.

وی دو ماه پس از دستگیری به زندان قرچک ورامین منتقل گشت. زندانی سیاسی فروغ تقی پور بارها و بارها توسط مأمورین اطلاعات، تهدید و زیر فشار قرار گرفت تا به اعترافات تلویزیونی تن داده و حرفهای وزارت اطلاعات را تکرار کند. او همچنین توسط بازجوها و زندانیان عادی به مرگ تهدید شد.

روز سه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹، فروغ تقی پور همراه با مادرش توسط «قاضی» محمدرضا عموزاد در شعبه ۲۸ «دادگاه» انقلاب تهران، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» محاکمه شد.

این زندانی سیاسی نهایتا توسط «قاضی» عموزاد به ۵ سال زندان محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل