نیروهای امنیتی در تهران منزل شهناز اکملی را تفتیش و مریم کریم بیگی را به دادسرای اوین احضار کردند

شهناز اکملی و مریم کریم بیگی

منزل شهناز اکملی، زندانی سیاسی سابق و مادر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی تفتیش و دخترش مریم کریم بیگی، را به دادسرای اوین احضار کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰، منزل شهناز اکملی، زندانی سیاسی سابق و مادر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی تفتیش و دخترش مریم کریم بیگی، را به دادسرای اوین احضار کردند.

بر اساس این گزارش،  تعدادی از لوازم شخصی وی و دخترش مریم کریم بیگی از جمله تلفن های همراه، لوازم الکترونیکی و تصاویر مربوط به جان باختگان سال ۸۸ ضبط شد. مامورین همچنین مریم کریم بیگی را به دادسرای اوین احضار کردند.

ماموران در زمان تفتیش منزل، ضمن ضبط تلفن های همراه و لوازم الکترونیکی، تمام تصاویر مربوط به جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ را ضبط کرده و با خود بردند. ماموران همچنین از مریم کریم بیگی خواستند که طی مدت ۵ روز در دادسرای اوین حاضر شود.

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است. وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس از بابت فعالیت های مدنی و دادخواهی در پرونده خود دارد.

مصطفی کریم بیگی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل