اعدام یک زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان کاشان

زندان کاشان

روح الله دهقانی، دادستان شهرستان کاشان، از اعدام یک زندانی که به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روح الله دهقانی، دادستان شهرستان کاشان، گفت: صبح روز دوشنبه، دوم اسفند ماه 1400، حکم اعدام یک مرد در زندان کاشان به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، این زندانی که هویتش اعلام نشده با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

روح الله دهقانی در این خصوص اظهار داشت: «حکم قصاص متهم به قتل که در خرداد سال ۹۶ خانمی را در شهر برزک کاشان به قتل رسانده بود صبح امروز در زندان کاشان به اجرا درآمد».

وی در ادامه افزود: «این متهم ۴۹ ساله که از طریق فضای مجازی با خانم مقتول ۴۲ ساله آشنا شده بود، پس از ارتکاب جنایت توسط ماموران انتظامی دستگیر و پرونده آنان پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب کاشان با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال شد».

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۲۱۱ اعدام از بین ۲۶۷ اعدامی که سال ۲۰۲۰ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل