زندان رجایی شهر کرج؛ تداوم اعتصاب غذا و دارو، علی موسی نژاد فرکوش

علی موسی نژاد فرکوش

علی موسی نژاد فرکوش، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، که در بیست و هفتمین روز اعتصاب خود می باشد با افت فشار و کاهش وزن شدید مواجه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۰، علی موسی نژاد فرکوش، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در بیست و هفتمین روز اعتصاب خود به سر می برد.

بر اساس این گزارش، آقای موسی نژاد فرکوش از تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه با درخواست آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

آقای موسی نژاد فرکوش که از بیماری های فتق هیاتال معده و دیورتیکول روده رنج می برد، با افت فشار و کاهش وزن شدید مواجه شده است. فشار خون وی  هشت و نه در نوسان است و وزن او با ۱۳ کیلوگرم کاهش از زمان آغاز اعتصاب غذا به ۶۶ کیلوگرم رسیده است.

علی موسی نژاد فرکوش از تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه با درخواست آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

وی چندی قبل به مرخصی درمانی اعزام شده اما در تاریخ پنجم آبان‌ماه، علیرغم عدم تکمیل مراحل درمان به زندان بازگشت. پیشتر پزشکی قانونی کرج در نامه‌ای خطاب به زندان از ابتلای این شهروند به فتق هیاتال، التهاب شدید مخاط مری و معده و لزوم انجام عمل جراحی خبر داده بود.

علی موسی نژاد فرکوش در تاریخ ۲۰ دیماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای موسی نژاد خردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی، توهین به رهبری و توهین به آیت الله خمینی و فعالیت تبلیغی علیه نظام مجموعا به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم اسفندماه همان سال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل