وضعیت وخیم جسمانی ابراهیم خلیل‌صدیقی همدانی‌ در زندان مریوان / جان وی در اثر اعتصاب غذای خشک در خطر جدی است

ابراهیم خلیل‌صدیقی‌همدانی و سالار خلیل‌صدیقی‌همدانی

یک زندانی سیاسی به نام ابراهیم خلیل‌صدیقی‌همدانی محبوس در زندان مریوان، در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به مطالبات خود، در بیست و یکمین روز اعتصاب، اعلام اعتصاب غذای خشک کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ابراهیم خلیل‌صدیقی‌همدانی در اعتراض به عدم انتقال فرزندش سالار خلیل‌صدیقی‌همدانی از زندان کامیاران به زندان مریوان، دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

بر اساس این گزارش، وی که از مشکلات جسمانی بسیاری از جمله دیابت رنج می‌برد و این اعتصاب ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به سلامتی وی وارد کند.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در بهمن ماه با درخواست انتقال خود و فرزندش به زندان سنندج، اعتصاب دارو کرده و به دلیل عدم دریافت انسولین، در وضعیت بسیار خطرناکی از نظر سلامتی قرار گرفته بود.

این پدر و فرزند، در اواسط دی ماه، بدون اطلاع قبلی، از زندان ارومیه به زندان‌های مریوان و کامیاران تبعید شدند.

گفته می‌شود، تبعید آنها در پی یک پرونده‌سازی جدید در زندان ارومیه و به اتهام درگیری لفظی با رئیس بند و همچنین تحریک زندانیان به اعتراض و اعتصاب، صورت گرفته بود.

ابراهیم‌‌ خلیل‌صدیقی‌همدانی ۶۳ ساله و سالار فرزند وی، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه هر یک به اتهام‌های “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمان‌های مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل