انتقال به قرنطینه؛ خطر اعدام قریب الوقوع ماجد عموری، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز

ماجد عموری

ماجد عموری، زندانی محکوم به اعدام که پیشتر توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهام قتل یک افسر نیروی انتظامی به قصاص نفس اعدام محکوم شده بود جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است.

 به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه 14 اسفند ماه 1400، ماجد عموری، فرزند ناجی، جوان عرب (۲۳ ساله) اهل شهر خلفیه (رامشیر) محكوم به اعدام به قرنطینه زندان شيبان اهواز منتقل شده و احتمال اجراى حكم مخفيانه او وجود دارد.

بر اساس این گزارش، ماجد عمورى در سال ۹۷ در اعتراض به دستگيرى برادر نوجوانش رسول عموری با نیروهای امنیتی درگیر شد و سپس به اتهام اقدام مسلحانه و درگیری با ماموران سرنشین خودرو حامل برادرش و کشته شدن یک افسر نیروی انتظامی به‌نام «نويد حقيقت‌شناس» از سوی دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شد.

به گزارش منابع محلى سازمان حقوق بشر اهواز، ماجد عموری، فرزند ناجی، جوان عرب (۲۳ ساله) اهل شهر خلفیه (رامشیر) محكوم به اعدام به قرنطینه زندان شيبان اهواز منتقل شده و احتمال اجراى حكم مخفيانه او وجود دارد.

برادرش رسول عموری در سال ۱۳۹۷ که ۱۷ ساله بود به اتهام درگیری با ماموران در یک عروسی محلی بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب اهواز به زندان ابد محکوم شد.

منابع نزديك به خانواده مى‌گویند برادر بزرگتر ماجد عموری 14 اسفند 1400 برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شده و به احتمال زیاد در 16 اسفند اعدام خواهد شد.

خانواده عموری پیش‌تر با درخواست وقت از دادگاه برای کسب رضایت از اولیای دم فرد کشته شده در این درگیری تلاش کرده بودند اما تلاش‌های آنان به نتیجه نرسیده و همچنان در تلاش برای کسب رضایت و نجات جان فرزند خود از خطر اعدام هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل