اجرای حکم اعدام یک جوان 25 ساله به اتهام قتل فرمانده پلیس در زندان دزفول

فیروز بهرامی‌ آسترکی

حکم اعدام یک جوان ۲۵ ساله به نام فیروز بهرامی‌ آسترکی، که از حدود شش سال پیش به اتهام قتل یک فرمانده پاسگاه نیروی انتظامی در زندان دزفول محبوس بود، به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم اعدام فیروز بهرامی‌ آسترکی، بامداد پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ماه 1400، بدون اطلاع قبلی خانواده برای آخرین دیدار و وداع، در زندان دزفول اجرا شد.

بر اساس این گزارش، وی اواخر دی ماه ۹۴ به همراه شخص دیگری به نام نادعلی فرهادی، هنگام عبور با خودرو در جاده، هدف شلیک ماموران نیروی انتظامی قرار گرفته که در جریان درگیری آنها با ماموران انتظامی، عباس نادری فرمانده پاسگاه حسین‌آباد شوش، توسط نادعلی فرهادی کشته می‌شود.

برپایه گزارش دریافتی، فرهادی پس از کشته شدن رئیس پاسگاه، زخمی شده و طی یک درگیری دیگر در اثر انفجار نارنجک در نزدیکی کرخه کشته شده است.

فیروز بهرامی در جریان درگیری، توسط ماموران انتظامی دستگیر شده و به شدت تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار می‌گیرد، سپس در دادگاهی نمایشی به اعدام محکوم شده و از سال ۹۴ به مدت بیش از شش سال بدون دسترسی به حقوق ابتدایی زندانیان در زندان‌های شوش و دزفول محبوس بوده است.

طبق گزارش دریافتی، خانواده بهرامی‌آسترکی نه تنها از حق آخرین دیدار و وداع با فرزند خود محروم شدند، بلکه برای تحویل جنازه نیز تحت آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل