بیانیه کانون صنفی معلمان ایران- تهران در محکومیت بازداشت هاله صفرزاده  و علیرضا ثقفی

هاله صفرزاده  و علیرضا ثقفی

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران- تهران، با انتشار بیانیه‌ای بازداشت هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی را محکوم و در بخشی از این بیانه نوشته است: «به فرداستان حکومتی، و تصمیم گیران امنیتی هشدار می دهد، که تداوم این بازداشت ها مانع از آن اتفاقی که خود هشدار می دهید نخواهد شد.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بیانیه کانون صنفی معلمان ایران- تهران، ضمن محکوم کردن بازداشت هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی، در بخشی از آن نوشت: «ناکارآمدی و فساد سیستماتیک و فشار تحریم های اقتصادی که حاصل ماجراجویی های هسته ای، نظام سیاسی است، عملا وضعیت معیشتی مردم ایران را در سخت ترین شرایط ممکن قرار داده است.»

متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته است عینا در ادامه بخوانید:

به نام خداوند جان و خرد

در طول ماه‌های اخیر فشار بر فعالان صنفی، مدنی و سیاسی از طرف نهاد های امنیتی به صورت گسترده ای افزایش یافته است. این در حالی است که ناکارآمدی و فساد سیستماتیک و فشار تحریم های اقتصادی که حاصل ماجراجویی های هسته ای، نظام سیاسی است، عملا وضعیت معیشتی مردم ایران را در سخت ترین شرایط ممکن قرار داده است.
به نظر می آید افزایش برخورد های امنیتی با فعالین صنفی و مدنی، در راستای جلوگیری از اتفاقی است که خود فرادستان سیاسی و نظامی آن را انفجار اجتماعی می نامند.

در نتیجه بازداشت روز های گذشته هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی را نیز باید در چنین چارچوبی تحلیل کرد.
هاله صفرزاده اگر چه سال‌هاست از فعالان خوشنام کارگری است، علاوه بر آن معلم و عضو کانون صنفی معلمان بوده و در همه سال‌های اخیر در کنش ها و فعالیت های مربوط به کانون صنفی معلمان، حضور موثری داشته است. علیرضا ثقفی نیز به عنوان یک فعال کارگری با ترجمه و تالیف کتاب‌های متعدد، همواره نقش موثری در آموزش نیروهای اجتماعی و مدنی داخل کشور ایفا کرده است.

لذا کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) ضمن محکومیت بازداشت و حبس هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی، به فرداستان حکومتی، و تصمیم گیران امنیتی هشدار می دهد، که تداوم این بازداشت ها مانع از آن اتفاقی که خود هشدار می دهید نخواهد شد.

رسیدگی واقعی به وضعیت معیشتی مردم، بویژه معلمان، کارگران و بازنشستگان و تمرکز واقعی بر منافع ملی به جای ماجراجویی های منطقه ای و بین المللی، تنها راه بهبود شرایط کنونی است که به نظر نمی آید حاکمیت کنونی توجهی به آن داشته باشد.

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران )
اسفند ۱۴۰۰

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل