زندان ارومیه؛ جان چهار زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام در خطر است

محی‌الدین ابراهیمی، شاکر بهروز، فیروز موسی‌لو و حاتم اوزدمیر

در پی افزایش فشار نهادهای امنیتی و قضایی، احتمال اجرای حکم اعدام چهار زندانی سیاسی محبوس در زندان‌ ارومیه رو به افزایش است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جان چهار زندانی سیاسی به نامهای محی‌الدین ابراهیمی، شاکر بهروز، فیروز موسی‌لو و حاتم اوزدمیر که در زندان ارومیه، زندانی هستند در خطر است.

محی‌الدین ابراهیمی شهروند کرد اهل اشنویه، اوایل آبان ماه ۹۶ در یک منطقه مرزی میان ایران و عراق در پی اصابت سه گلوله، در حالی که از ناحیه پا زخمی شده بود، بازداشت شد. شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه در اوایل مهر ماه ۹۷، وی را به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم کرد.

شاکر بهروز شهروند کرد اهل ارومیه، اوایل اسفند ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی به اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شد.

فیروز موسی‌لو شهروند کرد اهل روستای قطور از توابع شهرستان خوی، اواسط تیر ماه ۹۸، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۳۲ ماه بلاتکلیفی، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه برای اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم شده است.

حاتم اوزدمیر شهروند کرد اهل ترکیه که در سال ۹۸ در منطقه چالدران بازداشت شده بود، پس از ۳۳ ماه بازداشت، توسط دادگاه انقلاب خوی به اتهام عضویت در گروه‌های سیاسی مخالف نظام به اعدام محکوم شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل