کانون‌ صنفی معلمان؛ احضار، تهدید، زندان و فشار بر فعالین را شدیدا محکوم می‌کنیم

ژاله روحزاد و رسول بداقی

کانون‌ صنفی معلمان، ضمن اشاره به سالی که گذشت فشار، احضار، تهدید و زندان فرهنگیان را محکوم کرده و نوشت: نیروهای انتظامی با توسل به خشونت و پرونده‌سازی قضایی فشار بر معلمان و بازنشستگان فرهنگی را افزایش داده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، درسالی که گذشت، شاهد اعتراضات مستمر و سراسری معلمان و فرهنگیان بازنشسته در بیش از دویست شهر کشور در اعتراض به عدم اجرای رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بوده‌ایم که متاسفانه عوامل امنیتی و نیروهای انتظامی با توسل به خشونت و پرونده‌سازی قضایی فشار بر معلمان و بازنشستگان فرهنگی را افزایش داده‌اند.

بر اساس این گزارش، مسئولان قضایی امنیتی با بازداشت‌ها و احضارهای فله‌ای معلمان و فرهنگیان بازنشسته اقدام به پرونده سازی برای این فعالین و تعیین تاریخ دادگاه بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز  برای  خانم ژاله روحزاد از معلمان و فعال بازنشسته و آقایان رسول بداقی و حمید قندی از اعضای کانون صنفی معلمان (اسلامشهر) در روزهای پانزدهم و شانزدهم فروردین ماه  کرده‌اند.

هم اکنون دهها تن از فعالین معلمان به دلیل فعالیت های صنفی با احکام سنگین ، همچنان درزندان،  دوران محکومیتشان را سپری میکنند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تاکید بر حق اعتراض و اعتصاب، از تمامی مطالبات معلمان و فرهنگیان بازنشسته حمایت می‌کند و خواستار آزادی تمامی معلمان دربند میباشد و هرگونه پرونده‌سازی، احضار ،فشار و تهدید آنان را قویا محکوم می‌کند و تاکید دارد که با فشار و تهدید و زندان نمی‌توان صدای بحق مزدبگیران و فرودستان که در سخت‌ترین شرایط معیشتی قرار دارند را خاموش کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل