مخالفت با آزادی مشروط؛ گزارشی از وضعیت یک زندانی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

علیرضا بمپوری

علیرضا بمپوری، زندانی بلوچ، محبوس در زندان مرکزی زاهدان  با سپری کردن بیش از نیمی از محکومیت همچنان در زندان بسر می برد و از آزادی مشروط او ممانعت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک زندانی بلوچ با هویت “علیرضا بمپوری” فرزند محمد اهل روستای نوکجوب شهرستان بمپور با وجود سپری کردن بیش از نیمی از محکومیت خود در زندان مرکزی زاهدان، همچنان در زندان بسر میبرد و اطلاعات سپاه از آزادی مشروط وی ممانعت کرده است.

فعالین بلوچ ضمن اعلام این خبر نوشت: گفته می شود این زندانی بلوچ در سال ۹۲ به اتهام عضویت در گروه های غیرقانونی مخالف حکومت بازداشت و به ۱۳ سال زندان محکوم شده است.علیرضا بارها این اتهامات را رد کرده بود.

طبق این گزارش، علیرضا در زمان محکومیت خود تنها یک بار به مدت دو هفته به شرط همکاری با نیروهای نظامی و قضایی به مرخصی اعزام شده که پس از عدم قبول همکاری دوباره به زندان بازگردانده شده است.

براساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی درباره تعریف آزادی مشروط آمده است که، در مورد محکومیت به حبس تعزیری، دادگاه صادر کننده حکم می تواند در مور  محکومان به حبس بیش از ده سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام با رعایت شرایط قانونی، حکم آزادی مشروط صادر کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل