تداوم بازداشت موقت علی یونسی و امیرحسین مرادی در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین پس از دو سال

علی یونسی و امیرحسین مرادی

وکیل علی یونسی با اشاره به گذشت دو سال از بازداشت موقت علی یونسی و امیرحسین مرادی، گفت: ادامه بازداشت این افراد، صریحا خلاف قانون است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی نیلی افزود: متاسفانه ما در این پرونده از ابتدا تا کنون، شاهد اقدامات خلاف قانون و بی‌توجهی به حقوق اولیه موکلین بودیم. بارها نیز به این موضوعات اعتراض داشتیم و با تاسف باید گفت که هیچ گوش شنوایی برای شنیدن آن پیدا نکردیم.

علی یونسی و امیرحسین مرادی، دو تن از دانشجویان نخبه و المپیادی دانشگاه صنعتی شریف از دو سال قبل در بازداشت موقت به سر می‌برند و وضعیت نگهداری این دانشجویان، نگرانی‌هایی را در میان خانواده‌های آن‌ها و فعالین حقوق بشری به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: شرایط نگهداری موکلم و دیگر متهم پرونده سخت است. در حالی که مرحله تحقیقات مقدماتی، مدت‌هاست به پایان رسیده است، اما این دو جوان، همچنان در بند امنیتی ۲۰۹ نگهداری می‌شوند.

این وکیل دادگستری، خاطرنشان کرد: ما روز گذشته به همراه خانواده‌های این دو جوان به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و در ابتدا با رئیس شعبه رسیدگی‌کننده صحبت کردیم که متاسفانه پاسخی به درخواست ما برای تبدیل قرار بازداشت نداد. بعد به دفتر ریاست دادگاه انقلاب رفتیم که ایشان هم به‌رغم اینکه مسئله به طور کامل از طریق مدیر دفتر او شرح داده شد، حاضر به ملاقات ما نشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل